12 sierpnia 2013

Tort czekoladowo-malinowy

Pierwszy tort i to na moje urodziny. Przepis na ciasto czekoladowe pochodzi z internetu ale nie pamiętam z jakiej strony.:/  Ciasto czekoladowe to nie jest biszkopt jak do tortu, to zwykłe czekoladowe ciasto. Ja uwielbiam to ciasto za to, ze zawsze wychodzi i można je jeść bez kremu czy nadzienia.:) Mam nadzieje, że przepis napisze tak abyście go dobrze zrozumieli.

Ciasto czekoladowe:
Składniki
400 g czyli 2 szkl. cukru
220g czyli 1 i 3/4 szl. mąki pszennej
65 czyli 3/4 szkl.kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
2 jajka
235 ml czyli 1 szk. mleka
120 ml czyli 1/ 2 szklanki oleju roslinnego
235 ml. czyli 1 szkl. wrzątku

Przygotowanie:
Suche składniki mieszamy razem, a  mokre w oddzielnej misce. Wrzątek dolewamy na samym końcu kiedy składniki more i suche połączymy, wrzątek wlewamy powoli, żeby stopniowo ogrzać masę. Masy nie miksujemy tylko mieszamy trzepaczką do połączenia masy.
Ciasto przelewamy do dwóch tortownic, na dnie wyłożonych papierem do pieczenia. Ciasto pieczemy ok. 1 godziny, temp. 180st. Ja piekę najpierw w piekarniku nastawionym góra dól, pod koniec włączam termoobieg (ale można piec na góra dół). Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Po wyjęciu  ciasta nie wyjmować z formy dopiero jak wystygnie. Kiedy ciasto wystygnie, wyjmujemy je z formy i kroimy na pól, można zrobić to nożem albo uwaga nitka! Blaty przekładamy krem malinowym. Do pokrycia boków ciasta użyłam ubitej śmietany wymieszanej z rozpuszczona mleczną czekolada.

Krem malinowy
Skład
opakowanie malin - mrożone lub swieże(ja użyłam mrożonych)
1 opakowanie serck mascarpone, standardowej wielkości ok. 200g.
ewentualnie cukier 
Przygotowanie
Maliny podgrzewamy w garnuszku aż się rozpadną, gdy trochę przestygną mieszamy z serkiem, jeżeli będzie za kwaśne dodać cukru.

Edit: Nie trzeba brudzić 2 misek, można najpierw wsypać suche składniki a potem dodawać mokre. ;p













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz