24 sierpnia 2013

Quesadilla z serem i cukinią.

Przepis pochodzi z gazety "Moje Smaki Życia". Przepis zmodyfikowałam (jak zwykle), dlatego że zamiast cukinii było salami. Rada na początek moim zdaniem podana ilość sera w przepisie jest za duża następnym razem dodam go mniej, ale kto co lubi. ;p

Składniki
1 opakowanie placków wrapsów do tortilli (4 sztuki)
1-2 małe cukinie
1 opakowanie sera gouda 300g
sol, pieprz, papryka
Sosy: czosnkowy i pomidorowy
1 jogurt naturalny lub typu greckiego
pomidory w puszcze
czosnek, pietruszka, koper, sol, pieprz
Przygotowanie
Cukinie myjemy i kroimy w talarki(nie obieramy ze skórki). Pokrojone cukinie doprawiamy do smaku. Pierwszy placek układamy na blasze (radze położyć papier do pieczenia, łatwiej wyjmiecie quesadille z piekarnika). Na blaty układamy ser i cukinie, przykrywamy to kolejnym plackiem i tak do końca. Wierzch smarujemy oliwa i wstawiamy do piekarnika na ok 10 minut, 180 st.
Sosy
1. Czosnkowy
Do miseczki przełożyć cały jogurt lub pół w zależności jakie opakowanie. Wyciskamy 2 ząbki czosnku, ja wycisnęłam 3 i sos był bardzo ostry. Dodajemy trochę koperku, doprawiamy sola, odrobina pieprzu. Odstawiamy do lodówki na 20-30 minut. Pamiętajcie o przykryciu miseczki. Ja po wyjęciu sosu z lodówki przetarłam go jeszcze przez sitko żeby pozbyć się czosnku, ale to nie jest konieczne.
Jeżeli sos wyszedł wam za ostry do dodajcie wiecej jogurtu.
2. Pomidorowy
Puszkę pomidorów ( lepiej cale a niekrojone) wrzucam do miseczki, dodaje drobno pokrojone cebule, pietruszkę, doprawiam do smaku, a następnie blenduję. Jeśli nie macie blendera, można bardzo drobno pokroić składniki(pomidory jeżeli są całe tez trzeba) lub wrzucić składniki do miksera i zmiksować. Smacznego!






1 komentarz:

  1. mmm... wyglada smakowicie! zrobie juz niedlugo :)

    OdpowiedzUsuń