24 września 2013

...Pieguski czyli choc chip cookies...

Tym którzy lubią ciastka pieguski, przepis na pewno się spodoba. Znalazłam go kiedyś na portalu wizaż.pl w wątku właśnie na temat ciastek piegusek.
Dawno ich nie robiłam, a dziś naszła mnie na  nie ochota. Szybkie, łatwe i pyszne!

Składniki
2 szklanki mąki
1 i 1/3 kostki masła
3/4 szklanki cukru/cukru pudru
cukier waniliowy
1 jajko
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
czekolada, rodzynki co tylko chcecie
Ja zamiast masła dodałam 125g margaryny i zmniejszyłam ilość mąki, ale to tylko dlatego, że nie miałam odpowiedniej ilości masła
Przygotowanie
Masło wraz z cukrem i cukrem waniliowym ucieramy. Kiedy masa będzie puszysta dodajemy jajko i chwile miksujemy. Dodajemy mąkę wymieszaną  z proszkiem do pieczenia i solą, mieszamy łyżką lub mikserem na wolnych obrotach. Na koniec dodajemy czekoladę, rodzynki itp.  Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układamy małe kulki ciasta (małe i w odstępach 3 cm bo kulki urosną i rozpłaszcza się) i lekko je rozpłaszczamy. Aby kulki łatwiej było układać na blasze należy zwilżyć palce w wodzie, wtedy ciasto nie będzie się tak przyklejać do rąk
Pieczemy ok. 15 minut, 180st. Po wyjęciu z piekarnika ciastka będą miękkie ale kiedy przestygną zrobią się kruche.
Smacznego!




Ku przestrodze, należy robić małe kuli ciasta, bo wyjdzie to:
Popełniłam ten błąd kiedy pierwszy raz je robiłam, no ale człowiek uczy się na błędach.;p Swoja drogą mogłyby być jeszcze mniejsze niż te na pierwszy zdęjciu. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz