20 września 2013

Ciasto z rabarbarem i jagodami.

Nie mogłam nie wykorzystać rabarbaru dostarczonego przez ciocie Bożenkę i pomimo mojej kontuzji zrobiłam ciasto. ;p Przepis (jak zwykle zmodyfikowany) pochodzi ze świat ciasta. :)


Składniki
4 jajka
1 czubata szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g margaryny - roztopionej i ostudzonej
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii ja dodałam cukier waniliowy
500 g rabarbaru nie miałam tyle, wiec dodałam jagody
cukier puder do posypania

Składniki na kruszonkę:
1 łyżka miękkiego masła
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki

Przygotowanie
Rabarbar obrać i pokroić w kostkę. Całe jajka wbić do miski utrzeć z cukrem na puszystą masę. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i dodawać stopniowo do naszego kogla mogla. Pod koniec ubijania dodać stopioną, przestudzoną margarynę i ekstrakt waniliowy. Tak przygotowane ciasto przelać do formy dopieczenia (najlepiej wyłożyć ją papierem lub posmarować masłem i wysypać bułką tartą). Na wierzchu ciasta ułożyć rabarbar i jagody. " Przygotować kruszonkę. Do miski włożyć miękkie masło, wsypać mąkę i cukier i palcami rozetrzeć składniki tak, aż konsystencją będą przypominały mokry piasek. Posypać nią wierzch ciasta. Piec przez ok. 50 minut w temperaturze 200°C. Upieczone ciasto po ostudzeniu oprószyć obficie cukrem pudrem."




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz